Afscheid van D66...

Verver brummen at D66.NL
Sun Jun 27 20:28:04 CEST 1999

Hein van Meeteren wrote:

> rences: <001801bec08e$a54f9de0$863a79c3 at rik>

> Het wordt me door o.a. deze gang van zaken steeds duidelijker: ik ben
> lid geworden van een aftakelende club die zijn eigen wortels heeft laten
> wegrotten. Verdomme, dat doet me geen goed. Ik hoopte van een bevlogen
> en geinspireerde club lid te worden. In VARA's Lagerhuis heb ik een jaar
> geleden van Boxtel leren kennen als een open, prettige en vooral
> oprechte man. Toen hij me vroeg lid te worden heb ik meteen ja gezegd.
> Nu voel ik me bedrogen, niet door hem maar door zijn club. Door de
> [...]

Hein, ik kan je gevoelens delen, maar je conclusie niet. Ooit wel eens
gehoord van de wet van Murphy? De vergelijking is niet helemaal correct,
maar soms is het zo dat wat je ook doet, zelfs met de beste bedoelingen,
fout afloopt. Waarom wordt de benoeming van Bolkestein naar de EU wel zo
maar door de pers geaccepteerd? Het is toch minstens zo vreemd dat een
anit-europa figuur ons opeens maar mag vertegenwoordigen? Er worden dus
afspraken gemaakt, over het daar wel of niet mee eens bent. Misschien
was wat Utrecht betreft D66 wel een burgemeesterspost beloofd. Vind je
het ook niet erg buiten alle proporties dat Peper met zijn portefeuille
gaan zwaaien voor een burgemeesterspost? Waarom was Rotterdam wel
acceptabel voor je en Utrecht niet?

Ik heb vandaag naar het Buitenhof gekeken, en kan mij nu echt niet meer
ontrekken aan het gevoel dat de pers wat betreft D66 alleen maar de
negatieve kant kan pakken. Annie Brouwer (nw. burgemeester Utrecht) was,
ook met betrekking tot de Winnie Sorgdrager affaire weel duidelijker en
objectiever, ze vond Winnie nl. een uitstekende kandidaat en vond dat de
cultuur die nu heerst (in het openbaar bestuur ooit fouten gemaakt
nergens meer hanteerbaar) een slechte. Ik ben dat met haar eens. Je kunt
een slechte verkoper zijn, maar een zeer goede inkoper.

OK we zitten nu in het verdomhoekje en hoe meer wij ons roeren hoe
slechter het wordt. Dat heb ik al een keer eerder meegemaakt en echt, er
komt een keer een kentering. Natuurlijk ben ik het met je eens dat we
helemaal niet in dit tweede paarse kabinet hadden moeten stappen. De
kiezer had toch gesproken? En al helemaal niet meer moeten lijmen. Maar
zo denkt maar ca. 50% van onze leden er over. En neem me niet kwalijk,
Henk Westbroek? Die kan heel mooi zingen (krijgt op deze bekendheid ook
zijn stemmen) maar is politiek gezien een windbuil.

Bedenk je, blijft lid van D66, ga naar afdelings- en regiovergaderingen
en verbeter de partij van binnenuit. Zo niet dan respecteer ik je
besluit en wens je het allerbeste

Greetje Verver