CDA

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Wed Jun 23 20:24:56 CEST 1999

In het bericht over het terugtrekken van Sorgdrager als kandidaat ombudsman,
kon Houbraken het weer niet nalaten een veeg uit te delen naar het CDA. Wat
is dat toch voor een frustje bij D66-ers? D66 bestaat inmiddels 33 jaar. Dat
veronjderstelt een zekere volwassenheid en daarbij past niet dat
voortdurende, kinderachtige afzetten tegen een andere partij. Bovendien:
vergis je niet: de rare ideologen vind je tegenwoodig niet zo gemakkelijk
meer in het CDA maar juist bij de liberale broeders van de VVD en de PvdA.
Van het CDA hebben we nog niet zo'n neerbuigende behandeling ondergaan als
van die twee coalitiegenoten. Een verzoek dus: kunnen we niet eens stoppen
met dat geneuzel over het CDA en gewoon erkennen dat het een democrtatische
partij is als de meeste anderen? Bovendien is het een partij die - hoe je er
verder ook over denkt - veel behoorlijk goede bestuurders "in voorraad"
heeft en in onze eigen partij bven ik daar heel wat minder zeker van.
Volgens mij vertroebelen de oude, overleefde sentimenten het zicht op de
politieke situatie.
Joop Swarte