Sorgdrager geen Ombudsman

Andor Admiraal admiraal at ADN-INTERNET.COM
Mon Jun 21 13:47:31 CEST 1999

At 13:17 21-6-99 +0200, Herman Beun wrote:
>Dat is interessant. Dan kan de fractie nu ook stoppen met het steunen
>van de kandidatuur van Bolkestein voor de EC.

Inderdaad, dat lijkt mij een uitstekende suggestie. De huidige fractie
kennende echter niet zo'n realistische :-( Hoewel... misschien kan worden
voorgesteld om de ombudsman naar de VVD te laten gaan, en naast Bolkestein
nog een twee kandidaat voor te dragen voor Europa, een sociaal-liberaal wel
te verstaan. Het verdrag van Amsterdam schrijft voor dat Nederland meer dan
een kandidaat moet voordragen. Het is een schande dat we ons nu niet aan
ons eigen - verse - verdrag houden. Maar dankzij de verstandige stap van
Sorgdrager is all's not lost...

Een mooie gelegenheid om 'ns viruteel postjes te gaan verdelen:

Bolkestein heeft zonder D66 onvoldoende steun in het kabinet om als enige
te worden voorgedragen, dus Prodi mag kiezen uit meerdere kandidaten:
Bolkestein, Van Mierlo en Wijers bijvoorbeeld, want dat de kandidaat een
sociaal- of conservatief-liberaal moet zijn staat al vast. Dat is leuk,
want op die manier houdt Nederland zich toch nog aan het door Nederland
zelf opgestelde Verdrag van Amsterdam. Jammer dat Brinkhorst net minister
geworden, anders konden we de lijst nog langer maken...

Vanzelfsprekend kiest Prodi, wiens nieuwe partij Democratici als twee
druppels water op D66 lijkt, voor Wijers of Van Mierlo. Bolkestein moet dan
iets anders gaan zoeken en dat komt goed uit, want de functie van ombudsman
lijkt deze "stem van het volk" op het lijf geschreven.

...alors, ik ga weer even verder met dagdromen...

Andor.