varkens

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Tue Jun 15 20:10:49 CEST 1999

Ik besef dat het menselijk geheugen niet lang werkt maar iedereen die nu
roept dat de boeren geweigerd hebben zelf een regeling te treffen voor de
overschotten, zou ik er op willen wijzen dat het de Nederlandse regeering
was die jarenlang heeft aangedrongen op schaalvergroting. Wij moesten een
agrarische macht worden in Europa, goedkoop produceren en zo. Dat heeft men
gedaan tot de boterbergen tot de hemel reikten. Nu voert de overheid een
tegenovergestelde campagne. Dat mag natuurlijk maar zet er dan een
behoorlijke schadeloosstelling tegenover en neem daarmee de
verantwoordelijkheid voor de overheidsdaden in het verleden.
Joop Swarte