Apotheker

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Mon Jun 14 16:47:51 CEST 1999

Wat mij nog het meeste opvalt rond het aftreden van Apotheker is de stilte
die Ter Veer betracht. Toen Van Aartsen die onmogelijke wet indiende, was
hij nog roomser dan de Paus terwijl toen ingewijden al zagen aankomen dat de
wet onhoudbaar was. Apotheker heeft dat goed ingeschat en is met nieuwe
voorstellen gekomen maar ja, Paus Kok gaf bevel te wachten tot na de
uitspraak van de rechter. Nu is die uitspraak er en ik ben benieuwd wat er
van komt. Gaat de nieuwe minister nu het plan Apotheker uitvoeren? Gaat de
fractie ook een nieuwe koers varen? Wat is het standpunt van Pieter ter
Veer?
Ik heb al eens eerder gezegd - toen over defensie - laat die kamerleden hun
argumenten nou eens in de Democraat openbaar maken en inzichtelijk maken
voor de leden van D66. Het blijft in de fractie maar bij hap-snap-werk,
niemand weet waarom ze bepaalde dingen doen of welke gedachte er achter zit.
Zit er wel een gedachte achter of rotzooien ze maar wat aan?
Joop Swarte