Schaamte: corrupte rechters, politici en een spionerende overheid

Marc-Alexander Fluks FLUKS at ASTRO.UVA.NL
Sun Jun 13 11:08:00 CEST 1999

 Rik Jungmann <rik.jungmann at WXS.NL> keerde zojuist terug van vakantie en
 viel met z'n neus in de boter:
>Bij het doornemen van de kranten van de afgelopen twee weken werd ik
>overvallen door schaamte.
 (waarna een aantal voorbeelden)
>We zijn terug in de donkerste dagen van voor de politieke vernieuwing. De
>dualiteit is verder te zoeken dan ooit. Het doet me sterk denken aan de tijd
>dat D66 de eigen beginselen over boord zette, onder Jan Terlouw coute que
>coute door wilde regeren met van Agt en vervolgens gedecimeerd werd.

 Het is -als we het Algemeen Dagblad van gisteren mogen geloven- nog veel
 en veel erger. Kaartte ik vorig jaar regelmatig de corruptie in Nederland
 op deze lijst aan, volgens het AD verschijnt er een deze dagen een artikel
 van de hand van de Amsterdamse officier van justitie (en Hakkelaar-vervol-
 ger), Mr. F. Teeven, in het blad 'Mr' over hetzelfde onderwerp.

 Volgens het artikel zouden niet alleen rechters worden omgekocht (dat
 wisten we eigenlijk al) maar Tweede Kamerleden zouden tegenwoordig ook al
 hun handje ophouden bij de georganiseerde misdaad ! Hopelijk zien we het
 artikel binnenkort op deze lijst en hoeven we het niet te doen met niets-
 zeggende ontkenningen.

 Toch kan het nog erger.

 Deze maand laat de 'politieke correctheid' eindelijk haar masker vallen
 en zien we haar ware gedaante: het bespioneren van de burger door de
 overheid. Toevallig staat een deel van dit verhaal ook op de voorpagina
 van het AD.

 Wat is er aan de hand ?

 Amsterdammers die in een woning zitten van de woningbouw-verenigingen 'het
 Oosten' en 'Ons Huis' worden door de overheid beschouwd als potentiele
 misdadigers (toevallig ben ik er zelf zo een) ! Let wel: het enige dat
 iemand dus misdoet is in Mokum wonen en een woning hebben van een van de
 bovenstaande twee verenigingen. De geheime operatie van de overheid heeft
 de code-naam 'Zoeklicht'.

 Tijdens 'Zoeklicht' proberen ambtenaren onder valse voorwendsels de woning
 te betreden om te kijken wie je bent en of je de overheid soms oplicht door
 illegaal het pand te bewonen, of je bij het bevolkingsregister op dat adres
 bent ingeschreven, of je soms een uitkerings-instantie flest of rommelt
 met huursubsidie en gemeentebelastingen.

 Het lijkt '1984' wel !   Dit is een absoluut schandaal !

 Inmiddels staan (volgens het AD) de geheime controleurs op de web-site
 van het 'Autonoom Centrum' (?) in Amsterdam. Omdat ik verdachte ben, heb
 ik van de week voorlichting van die kant gehad en ik vond zowaar hun
 foldertje nog terug tussen de oude kranten. Daardoor weet ik ook de URL
 van de web-site: http://www.xs4all.nl/~ac

 Voordat ik van dit alles op de hoogte was heb ik al een figuur, die mijn
 woning wenste te betreden en die zich uitgaf als 'iemand van de Gemeente-
 belastingen die wilde weten of ik een hond heb', de toegang geweigerd
 omdat ik de zaak absoluut niet vertrouwde. Ik meen de persoon in kwestie
 inmiddels te herkennen van Foto 2 op de 'Zoeklicht' pagina van bovenge-
 noemde web-site.

 Langzamerhand vraag je je af of de democratie eigenlijk nog wel te redden
 is. Maakt het eigenlijk nog wel verschil als ze morgen wordt afgeschaft ?
 Is de democratie het redden eigenlijk wel waard ?

 Ik begin het zo langzamerhand te betwijfelen.

 Marc Fluks