AW: burgerraadpleging op gemeentelijk niveau

Marc-Jan Ahne MJAhne at KLUWER.NL
Fri Jun 4 12:06:56 CEST 1999

Aansluitend bij Herman, wat is er op tegen dat een gekozen burgemeester
officieel wordt benoemd door de koningin. Nu is het toch ook zo dat een
voorgedragen burgervader/moeder uiteindelijk benoemd wordt door de koningin
terwijl zij over die keuze geen zeggenschap heeft? Als je een monarchie in
stand wilt houden is het helemaal niet zo vreemd dat de keuze voor een
burgemeester door de kiezer wordt gedaan en dat deze keuze door de koningin
in een beoeming wordt omgezet.

En zo kan Rijssen inderdaad de SGP burgervader krijgen in plaats van de
CDA'er die ze nu hebben.

Marc-Jan