Profiel partijvoorzitter

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Thu Jun 3 10:42:33 CEST 1999

>Beste Arjan,

>Met zoveel ideeën over en commentaar op het voorzitterschap van D66:
>kunnen we je aanmelding verwachten?

>Vriendelijke groet,

>Tom Kok
>voorzitter HB

>P.S. Ik vraag van elke afdeling om van een politieke bijeenkomst een
>publiekstrekker te maken en geen onderonsje. Als het zo wordt opgezet
>kom ik, al zitten er uiteindelijk tien in de zaal. Dat van die "200 man
>of ik kom niet" is natuurlijk larie.

Beste Tom,

Fijn dat het allemaal larie was / is, maar misschien zou je dat dan ook aan
      je persoonlijk medewerker kunnen vertellen, want die was niet van
      plan ons verzoek serieus in overweging te nemen voor een zaaltje van
      pakweg 30 man. Het verzoek was toen ook om een kennismakingsbezoek af
      te leggen aan de afdeling Leiden. Wat op zich geen gekke vraag was,
      aangezien deze afdeling op een Congres 3 jaar geleden een motie tot
      het installeren van een FULL-TIME voorzitter indiende, wat het niet
      gehaald heeft. Een zaak die je welbekend in de oren zal klinken. Om
      te laten blijken dat we verder van goede wil waren t.o.v. onze nieuwe
      voorzitter, leek een invitatie ons het minste. Helaas moesten wij aan
      je medewerker bekennen dat het ons vermoedelijk niet zou lukken de
      benodigde 200 van de 250 afdelingsleden bij elkaar te krijgen.

Overigens komt de kritiek van Arjan Stoffels echt niet uit de lucht vallen.
      Er is onder de lokale besturen zeker terechte onvrede over de gang
      van zaken. Ik vind het dan ook goedkoop om alleen maar een 'you talk
      the talk, but can you walk the walk'-reactie te geven. Iets meer
      inhoudelijke argumentatie was op zijn plaats geweest. Een goede
      organisatie is een randvoorwaarde om een partij professioneel te
      laten draaien en daar schort het nog behoorlijk aan. Als je een
      opsomming van missers e.d. wil, kun je die krijgen (ook Arjan kan je
      die leveren).

Uiteindelijk hebben we Thom de Graaf maar voor die bijeenkomst gevraagd.
      Die wilde wel. Veel belangstelling van de pers gehad, die avond...

Groet,

Chido Houbraken

Penningmeester D66-Leiden

      Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
      verplichtingen
      Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good
      faith but shall not be binding nor shall they be construed as
      constituting any obligation on the part of the Bank