Kabinetscrisis en D66-eisen

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed Jun 2 14:22:47 CEST 1999

>Maar wat Chido zegt komt in feite neer op "In ieder geval uit het
>kabinet en de periode van verhoogde media-aandacht nu gebruiken om ook
>andere D66 standpunten die het bij de formatie niet gehaald hebben onder
>de aandacht te brengen." Dat kun je volgens mij niet uitleggen.
>Als we breken op staatkundige vernieuwing, dan moeten we volgens mij ook
>lijmen op staatkundige vernieuwing.

Kunnen we dan wel uitleggen dat we nu wel een adviserend referendum zonder
grondwetswijziging accepteren i.p.v. een correctief referendum, in de GW
verankerd ? Ik zou als kiezer denken dat dat dan wel meteen gekund had,
zonder kabinetscrisis in toch al spannende tijden.

>Overigens zie ik nog een ander probleem opdoemen. Ik hoor zojuist op de
>radio dat er een accoord is. Hoera!? Ik ben alleen bang dat wij nu al
>ons krediet hebben verbruikt en dat de ruimte voor een eigen geluid van
>D66 nu op is. Dus Andor, ik voorzie weinig profileringskansen.

Mee eens. Tenzij we, a la Bolkenstein, steeds op het scherpst van de snede
politiek voeren. Past niet echt bij ons.

Groet,

Chido Houbraken

      Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
      verplichtingen
      Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good
      faith but shall not be binding nor shall they be construed as
      constituting any obligation on the part of the Bank