burgerraadpleging op gemeentelijk niveau

Chido Houbraken C.I.L.Houbraken at DNB.NL
Wed Jun 2 12:43:21 CEST 1999

---------------------- Forwarded by C.I.L. Houbraken/DNB on 02-06-99 11:43
---------------------------

>Na jaren aandringen hebben wij in Driebergen een burgerrraadpleging
>gehouden om vast te stellen waar volgens de inwoners van Driebergen de
>prioriteiten in het nieuwe beleid horen te liggen en welke
>beleidsterreinen bij de komende bezuinigingen ontzien moeten worden.
>Ik acht de kans aanwezig, dat de voorkeur van de inwoners haaks komt te
>staan op de uitgangspunten van D66 Driebergen.
(...)
>Voor de goede orde: onderwerp van de raadpleging waren uitsluitend
>onderwerpen waarover, ook door ons, een college-akkoord is gesloten. Er
>staan dus geen punten bij waar wij principieel tegen zijn.

Ik ben me er van bewust dat ik niet op de hoogte ben van de achterliggende
redenen om deze burgerraadpleging te houden, maar zoiets doe je toch vooral
ovewr punten waar het College niet uitkomt ?

>Voor mij betekent dit een dilemma. Waaraan moeten wij als fractie de
>prioriteit geven: ons eigen programma of de uitkomst van de
>burgerraadpleging?
(...)
>Maar wel punten die voor ons een heel lage prioriteit hebben, b.v. het
aanstellen
>van politie-surveillanten,omdat wij denken dat er ook andere en betere
>oplossingen mogelijk zijn.
Ik zou wel proberen de uitkomst in het huidige programma in te passen, om
te voorkomen dat het weer een wassen neus inspraakprocedure is. Daar raakt
'de burger'  alleen maar gefrustreerd van.
Als de voor D66 minder belangrijke punten voor andere partijen wel een hoge
prioriteit hebben, kun je ze dan niet gebruiken als politiek wisselgeld ?

Groet,

Chido Houbraken

Externe E-Mail wordt door DNB niet gebruikt voor het aangaan van
verplichtingen
Any e-mail messages from The Nederlandsche Bank are given in good faith but
shall not be binding nor shall they be construed as constituting any
obligation on the part of the Bank