Wie tilt er meer?

Joris van den Wittenboer J.van.d.Wittenboer.st at PPSW.RUG.NL
Tue Jul 13 11:39:58 CEST 1999

Erik schreef:

> Dit is inderdaad onderzocht. Uit elk onderzoek blijkt dat werkenden
> in totaal meer frauderen dan werklozen en ook voor gemiddeld hogere
> bedragen. Dit ligt ook voor de hand. Werkenden beschikken over een
> groter netwerk dan werklozen, de pakkans is voor werkenden veel klei-
> ner en de straffen zijn veel lager.

Ook per persoon? Dus delen door alle werkenden etc.
Dat de pakkans groter is geloof ik zo. Als je de belastingdienst tilt
dan krijg je eerst nog een kans om je "fout" te herstellen. Verander
je niets dan pas komt er een onderzoek en vaak nog gewoon een
"boete". Dit is geen persoonlijke ervaring....

Groeten,
Joris van den Wittenboer

Aan mijn denken hangen , zoals aan het denken van ieder mens, de verdorde resten van mijn vroegere (afgestorven) gedachten (Wit
tgenstei
n).