Lijst replies

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.DEMON.NL
Sat Jul 10 01:20:15 CEST 1999

Ramon Barends uitte de woorden:

> Ik heb het ook wel eens (laatste dagen vaker) dat ik bij 'To:' de naam van
> de steller vergeet te vervangen door 'd66 at list.nl' !
>
> Waarom doet de lijst dat niet automatisch ?
> Op de JDa, JDb en JDi lijst gaat het wel automatisch...

De JD lijsten voegen automatisch een reply-to header naar de lijst
toe (gemak dient de mens...).
Echter: Dat is niet de standaard van mailinglists, en terecht. Het
kan namelijk leiden tot onbedoelde reacties aan allen wanneer men
even niet oplet. Dat kan zowel pijnlijk als storend zijn, zeker bij
grotere lijsten...
In de meeste mailprogramma's kun je echter een 'group reply' of
iets dergelijks doen (en ja - dan gaat het inderdaad dubbel naar de
oorspronkelijke steller)

Overigens heb ik de indruk dat het aantal postings dat HTML bevat de
laatste tijd op de D66-lijst weer toeneemt... :-( (no-offense)

Met vriendelijke groet,
(de JD listmanager, die nu ook weer genoeg komkommer gegeten heeft)
--
| Henk van Lingen                                                      |