voortrekkersrol Rotterdam/Schiphol

Mark Giebels m.m.t.giebels at WB.UTWENTE.NL
Wed Jul 7 16:42:57 CEST 1999

"J.L. Swarte" wrote:

> Het belang van
> Rotterdam en Schiphol is groot voor onze economie en volgens mij is dat
> eenvoudig uit te rekenen voor een beetje econoom. Laten we eens nagaan wat
> het aandeel Rotterdam/Schiphol in het BNP is. We moetn daar wel de
> resultaten van de logistiek bijtellen lijkt me. Volgens mij zijn die
> resultaten gigantisch.
> Joop Swarte

Het belang van 'boodschappen doen' is groot voor ons huishouden en volgens mij
eenzoudig uit te rekenen voor een beetje huishoudwetenschapper. Laten we eens
nagaan wat het aandeel 'boodschappen doen' in onze huishoudelijke tijdsbesteding
is. We moeten daar wel de resultaten van het fietsen naar de winkel bijtellen
lijkt me. Volgens mij zijn die resultaten gigantisch.

En nu?? Wat is je conclusie?

Mijn conclusie luidt als volgt:

Net als de transportsector geeft ook het boodschappen doen alleen maar ergenis
in ons leven. Het is een noodzakelijk kwaad, waar we niks aan verdienen, dus we
moeten ervoor zorgen dat dit aandeel in onze economie/huishouden zo klein
mogelijk is. Net groot genoeg om al die activiteiten waar we wel vreugde aan
beleven te kunnen uitvoeren. Maar boodschappen doen voor mijn buren terwijl ik
er minder voor krijg dan het me kost? Ik ben gekke Henkie niet. Afblazen die
Betuwelijn!

Groeten,
Mark.

--