CDA 'linkser' dan D66...

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Wed Jul 7 00:43:48 CEST 1999

At 13:36 5-7-99 +0200, Ariean van de Groep wrote:
> [...]

Volgens mij zijn er heel veel startende stellen die gewoon allebei carriere
willen maken en daarom allebei full-time werken, en vervolgens een huis
kopen dat zo duur is dat daar 1 inkomen aan opgaat. Als je minder wilt
verwonen moet je gewoon een minder duur huis kopen; en daar dus ook wat
minder eisen aan stellen; maar we zijn verwend, we consumeren ons blauw, en
dat geldt ook voor de woning;
iedereen werkt met dit soort dingen mee aan de gekte op de huizenmarkt;
beperking van de hypotheekaftrek betekent vanzelf een rem op deze gekte,
omdat de kosten niet meer voor een aanzienlijk deel op de samenleving
afgewenteld kunnen worden.

Robert Jan Jonker