Aw.: Joris'signature + Nw.: Bestuurstalen / Fries

Ramon Barends r_barends at HOTMAIL.COM
Tue Jul 6 02:33:15 CEST 1999

Hallo lijsters,

In reactie op onderstaand mailtje:

Nederland heeft 2 Rijkstalen/Bestuurstalen:
* Nederlands (wat een verrrassing !)
* Fries

Meer niet !

De rest is dus dialect ! Het Stadsfries (in L'warden) is een dialect van het
Fries. Het limburgs is een dialect uit het Nederlands, net als het Utrechts,
Nijmeegs en Brabants.

Heel simpel.

In Limburg is men bezig met het maken van een limburgse spelling. Daanra
hebben we (indien vastgelegd in de wet, democraten !) een derde
bestuurstaal....

Trouwens: Ik wil nog steeds onze 2e bestuurstaal leren. Wie kan mij Fries
leren ?

Groeten,

Ramon Barends
===

Herman Beun schreef op de lijst:
Marc-Jan Ahne <MJAhne at kluwer.nl> schreef:

 > Taal: gronings

Kijk, zo mag ik het zien! Dat onderscheid tussen taal en dialect is
er toch alleen maar om over het laatste denigrerend te kunnen doen.