Vraagje aan allen

M. van Barschot mvbarschot at VOACZ.COM
Mon Jul 5 14:28:07 CEST 1999

Beste Joris en anderen,

Zoals ik al eerder schreef is Dixit een uitvloeisel van het bladenplan. Het
bladenplan dateert van 1996 en vroeger. Vanaf 1996 lag de ontwikkeling van
het plan stil. Het besluit om het bladenplan ten uitvoer te brengen dateert
van april/mei 1998. Aanleiding voor uitvoering van dit plan was de nederlaag
in de gemeenteraadsverkiezingen, waardoor de basis onder het voortbestaan
van Voor de D'raad werd weggeslagen. Direct uitvloeisel van dit plan was de
invoering van een twee-wekelijks periodiek (later: DIXIT) waarvoor moet
worden betaald en de omvorming van Democraat tot Democraat Nieuwe Stijl, dat
een gratis Glossy Kwartaalblad moest worden.

De wensen en moties van opschudding hebben derhalve niets te maken met het
verschijnen van Dixit, al sluit ik niet uit dat er in de uiteindelijke
verschijningsvorm is getracht rekening te houden met die wensen/moties.

Mark van Barschot