Dixit

Jos van der Veer josv at ZEELANDNET.NL
Sun Jul 4 13:00:42 CEST 1999

Vandaag heb ik mijn abonnement op Dixit opgezegd. Jarenlang was ik abonnee op "voor de draad", een blad dat door zijn redactionele formule kon fungeren als platform voor gemeenteraadsleden. Dat blad leverde een bijdrage aan informatie-uitwisseling en opinievorming rondom lokaal bestuur vanuit de Visie van D66.
Dixit ontwikkelt zich steeds meer tot een blad voor landelijk en Europees bestuur.
Een echt platform voor raadsleden bestaat niet meer. En dat is jammer! Hoe vaak moeten wij als raadslid weer het wiel opnieuw uitvinden? Ik heb bijzonder positieve ervaringen met oproepen voor informatie over gemeentelijke zaken die ik via deze lijst heb gedaan.
Is er bij "de lijsters" draagvlak om deze lijst mede te gaan gebruiken voor een platform voor gemeenteraadsleden waarop ervaringen kunnen worden uitgewisseld, opinies worden gevormd over gemeentelijke zaken/taken en, zeker niet in de laatste plaats, informatie kan worden uitgewisseld over lokaal bestuur en alles wat daar mee samenhangt?