Afdeling Cyberspace

Henk van Lingen henkvl at CS.UU.NL
Fri Jul 2 14:08:14 CEST 1999

Marc-Alexander Fluks schreef:

>  Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.DEMON.NL> zag de volgende nadelen van
>  mijn opmerkingen, gisteren,
>
>  Tijdens het stemmen wordt er toch niet meer gediscusieerd ?

Niet over datgene waarover gestemd moet worden, maar er is meer dan dat
te bediscussieren wellicht...

>  Je kan je mail die dag gewoon uitzetten met het commando SET D66 NOMAIL

Dat kan ja, maar dat is wel de wereld op z'n kop...

>  Mensen die anders niet gestemd zouden hebben, zouden inderdaad kunnen
>  beslissen om dat toch maar te doen. Maar wat is daar op tegen ? Wel zou
>  er clausule moeten zijn dat de stemlijst niet op de dag van een stemming
>  veranderd kan worden.

Bij een binaire stemming is dat te overzien inderdaad maar wat wanneer
we het ooit door de JD uitgewerkte 'meerkeuzereferendum' nog eens in
praktijk willen brengen? Dat wordt het bezwaar groter denk ik...

Hoe dan ook, mochten de authenticatie eisen niet veel zwaarder worden dan
tot op heden geformuleerd (email afzender) dan yapp ik op een zondagmiddag
wel een keer een digitale stembus voor onze mogelijke virtuele afdeling...

Vincent Nijhof schreef:

> Waarschijnlijk moeten we dan een aparte lijst organiseren, want ik denk dat niet
> iedereen op deze lijst zit te wachten op een hoop mail van een werkgroep. Weet
> iemand of een lijst zomaar te regelen is?

Ja, ik. Bij mij bijvoorbeeld. Hangen we meteen een servertje aan het net :-)

Groetjes,