Stemprocedure Cyber-afdeling D66

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Jul 1 18:27:58 CEST 1999

Rembert Oldenboom wrote:

> Ik heb er overigens geen idee van wat een stemming binnen een
> afdeling voor consequenties heeft. Als niet-lid vind ik het op zich
> niet vreemd als de fractie niet gedwongen wordt om wat te doen met de
> uitslag van een stemming door niet-leden. Maar wel vind ik het
> uitermate vreemd dat deze stemming ook niet wordt gezien als een
> teken aan de wand en feitelijk gewoon wordt weggefilterd als zijnde
> niet terzake doende ruis.

Maak dan onderscheid in partij-relevante zaken en `openbare' zaken.
Stemmingen die typisch partij-relevant zijn (organisatie,
kamerkandidaten, partij-koers etc) alleen voor leden, openbare zaken
(openbaar bestuur, politieke kwesties etc) voor alle betrokkenen.