Waarin een kleine provincie klein kan zijn.

Rik Jungmann rik.jungmann at WXS.NL
Sun Jan 31 23:33:37 CET 1999

Henk,

Je schreef:

> M.a.w., ik snap niet waar jullie je zo druk om maakt qua provinciale
> indeling. Fusie van gemeentes, prima, maar waarom dan niet naar Utrecht
als
> die provincie dat zo graag wil?

Mij maakt het niet zoveel uit of de nieuwe gemeente bij Noordholland of bij
Utrecht komt.

Feit is dat Loosdrecht nu geheel georienteerd is op NH. Ze zitten in het
gewest Gooi en Vechtstreek, ze vallen onder de politie Gooi en Vechtstreek,
ze krijgen hun ziekenvervoer uit Hilversum (NH), de regionale brandweer komt
uit NH, en zo kan ik nog wel even door gaan. En, niet onbelangrijk, NH is
met de door de gemeenten gewenste herindelingsprocedure gestart, terwijl
Utrecht tegenwerkt. (De tijd van de bisschoppen van Utrecht en de Graven van
Holland die elkaar strijdend in 's-Graveland ontmoetten lijken
teruggekeerd.)

Maar goed als we naar Utrecht moeten om de lieve vrede te bewaren, soit.

Wat ik kwalijk vind is dat de provincie zonder enig overleg met Loosdrecht
de inspraak/informatieavond daar nog een keertje op eigen houtje gaat
overdoen in de hoop tegenstanders te mobiliseren.

Vissen in troebel water noem ik dat.

Vandaar.

N.a.v. je opmerking:
> Drie waterige gemeentes naar Noord-Holland en Amsterdam naar Utrecht
>- zijn we in Utrecht ook in e e n  klap van het asielhuisvestingsprobleem
>af. Dan kan het plebs op de sjieke Heuvelrug gerust VVD en D66 blijven
>stemmen...

Waterige gemeentes op een Heuvelrug? De zwaartekracht verzet zich daartegen.
Als je wilt leg ik dat in een separate mail uit.

En, o ja, ook 's-Graveland en Loosdrecht hebben een asielzoekerscentrum dat
door het door jou gememoreerde VVD en D66 plebs zonder morren, sterker nog
liefdevol, is opgenomen. Ook wonen er op het waterige platteland
asielzoekers in huizen. Het is een grootstedelijke misvatting te denken dat
jullie dat "probleem" alleen in Utrecht hebben.

Groeten, Rik.

PS. Doe de groeten aan jullie nieuwe gekozen burgemeester Henk Westbroek.