Theater en Folders

Robert Jan Jonker rjjonker at KNOWARE.NL
Sun Feb 28 23:37:39 CET 1999

At 22:59 28-2-99 +0100, Michiel Scheffer wrote:
>Beste democraten,

KNIP
>Ps.1. Als wij zo bezorgd zijn over de democartie dan zouden we een
>serieuze poging moeten wagen de burger daadwerkelijk te bereiken. Waarom
>zijn de folders in de brievenbus nu het exclusieve domein van
>pizza-boeren. Zo gaan er nog stemmen verloren omdat er niet eens een
>serieuse poging wordt gedaan de burger laagdrempelig te interesseren
>voor de publieke zaak. Als er folders worden gemaakt voor de Europese
>Verkiezingen, dan ga ik folderen. Ook het oude politieke handwerk moet
>in ere worden gehouden.

Je kunt nog even voor de statenverkiezingen, Michiel. Ik heb net vanavond
een deel van mijn wijk in Utrecht gelopen en als folderaar wordt je wat moe
van alle deuren die je voorbij moet vanwege de nee/nee en nee/ja stickers;
hele flathallen vol brievenbussen, vroeger dankbaar want dat werkte snel,
nu allemaal bestikkerd.
Ik denk eigenlijk dat de groep mensen die wij (willen) aanspreken voor 90%
zo'n stikker op de brievenbus heeft, de laatste jaren is het merkbaar
toegenomen. Prima op zich, maar als campagnemiddel begint folderen dus een
stuk minder zinvol te worden.
Of zijn ervaringen in andere plaatsen anders ?

Robert Jan Jonker
Utrecht