Duurzaam

L.Hacquebord L.Hacquebord at LET.RUG.NL
Fri Feb 26 08:42:45 CET 1999

DUURZAAM OVER DE DREMPEL
Mens en milieu in multidisciplinair perspectief

Op 24 maart start aan de Rijksuniversiteit Groningen onder
de titel "DUURZAAM OVER DE DREMPEL" een reeks
open colleges over duurzaamheid. Negen docenten uit zeer
uiteenlopende vakgebieden zullen op een aantal woensdagmiddagen het
begrip duurzaamheid vanuit hun discipline belichten.

De term duurzaamheid, die volgens de Commissie Brundtland van
toepassing is op economische activiteiten die onze leefomgeving
respecteren en sparen, voor onszelf, onze soortgenoten in de
derde wereld en ons nageslacht in de toekomst, heeft tot nu toe
vooral een economische, politieke en technische invulling
gehad. De reeks "DUURZAAM OVER DE DREMPEL"
gaat verder en wil ook de historische, archeologische, filosofische
en letterkundige aspecten van duurzaamheid belichten. Het is voor
zover ik weet de eerste keer dat de relatie mens en milieu in zo'n
breed multidisciplinair perspectief wordt geplaatst. Het lijkt me
alleen daarom al D66-ers zeer aanspreken.
De reeks wordt afgesloten met een voordracht van dhr. J. Pronk,
minister van VROM over de politieke consequenties van duurzaamheid.

Als je belangstelling hebt laat het mij even per e-mail weten en ik
stuur je de praktische gegevens.

met vriendelijke groet
Louwrens Hacquebord

Louwrens Hacquebord
Arctic Centre
University of Groningen
PO Box 716              Tel. +31 50 3636834
9700 AS Groningen       FAX. +31 50 3634900
The Netherlands         http://www.let.rug.nl/arctic/