Internet provider

Enschede, M (ICT) m.enschede at KPN.COM
Wed Feb 24 16:54:59 CET 1999

Adhesie.

De Internet-adapten zien op het Internet allerhande rechten (of afwezigheid
van verboden) die de echte wereld niet zijn.

Naar mijn mening gaan algemene regels als het copyright, etc. op het
Internet net zo hard op als in de real-world. Dit is moeilijker af te
dwingen, dat weet ik. Maar toch...

Groeten,
Marc.

                -----Original Message-----
                From:   Daniel.HANEKUYK at DG3.cec.be
[mailto:Daniel.HANEKUYK at DG3.cec.be]
                Sent:   Wednesday, February 24, 1999 4:32 PM
                To:     d66 at NIC.SURFNET.NL
                Subject:        Re(3): Internet provider

                Hein van Meeteren schreef:
                > Het ministerie van
                > justitie (afd wetgeving) heeft het plan bedacht om de
providers
                > uitgeversstatus te geven. Dat wil zeggen: ze worden
medeverantwootrdelijk
                > voor hetgeen via hun systemen wordt geopenbaard. ...
                > ..........Anders worden ze zelf aansprakelijk gesteld.

                Justitie beschermt hiermee de persoonlijke privacy (Mw
Halliday)
                en copyright (Van Kooten). Dat is allemaal civiel recht.
                Daartegenover staat onbeperkte vrijheid van meningsuiting
via Internet.
                Een paradox tussen drie fundamentele burgerrechten!

                Los ervan staat de taak van Justitie om criminele
handelingen
                op te sporen. De aanpak van de opsporing is m.i. een
afgeleide
                van de oplossing van de fundamentele paradox.

                Daniel Hanekuyk