Zero-tolerance (v/h drank enzo)

Ernst Debets & Mirjam Peters edebets1 at EURONET.NL
Fri Feb 19 16:47:24 CET 1999

From:                   "Walther Schoonenberg" <walthers at xs4all.nl>

<knip>

> Wie is er wel eens in Singapore geweest? Zo ja, kan er dan iets over verteld
> worden? Ik ben erg benieuwd. Misschien moet ik zelf maar eens gaan kijken...
> Misschien kunnen we er inderdaad iets leren?
>
> Walther Schoonenberg

<knip>

Walther,

Ik ben enige malen in Singapore geweest, en inderdaad het is er tig
keer zo schoon op straat als in Nederland.
Hoe komt dat?

Draconische strafmaatregelen, enige voorbeelden:

"littering" (vuil weggooien): SG$ 1.000,-
Roken op plaatsen waar dat niet mag: SG$ 150,-
Invoer van meer dan 30 Gr. Drugs: Doodstraf
Vernielingen aanrichten: dertig slagen met de rotan.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan ....
(Oh ja: SG$ 1,- = NLG 1.12)

Ernst Debets, Zaanstad