D66 in liberale internationale

Arjen de Wolff a.wolff at DIRECT.A2000.NL
Sun Feb 7 22:37:58 CET 1999

Beste  Michel,

Je lijkt teleurgesteld te zijn over het besluit van het Congres om het lidmaatschap aan
te vragen van de Liberale Internationale. Het betreurt je in het bijzonder dat je nu
VVD-adspirant-senator Heleen Dupuis tot je politieke verwanten moet rekenen. Je
teleurstelling kan ik niet wegnemen; aan een poging tot verzoening tussen jou en mevrouw
Dupuis zal ik mij niet wagen. Ik kan je wel iest in overweging geven.

D66 was al dertien jaar waarnemer bij de LI. En met reden. Want naast partijen van meer
conservatieve signatuur biedt LI vooral een huis aan partijen die zich rekenen tot de
liberaal-democratie - net als D66 (vergeef mij dat ik het contradictionaire danwel
tautologische verzinsel 'sociaal-liberaal' met geen mogelijkheid uit mijn toetsenbord
kan krijgen). Niet uitputtend en waarschijnlijk volstrekt overbodig noem ik de Britse
Libdems, de Zwitsterse vrijzinnig-democraten en de Italiaanse Federatie van Liberalen.

Natuurlijk, Bolkestein is voorzitter van de LI en de Ethica Dupuis zal hopelijk nog veel
vaker Vrij Volkse Dommigheden uitkramen. Maar Ralph Dahrendorf is al jaren
ere-voorzitter van de LI. En liberaal-democratischer dan hij kan ik ze niet bedenken.

Arjen de Wolff.