Bijlmer - ministeriele verantwoordelijkheid

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Sat Feb 6 12:24:31 CET 1999

Beste Arjen,

Je verhaal lijkt me interessant, maar ik snap er niks van. Waarom houden
ambtenaren en politici elkaar in de houdgreep, zoals je stelt in je tweede
alinea? Is het niet zo dat politici bestuurders zijn die qua uitvoerders en
ontwerpers gewoon boven aan de piramide staan en ambtenaren in principe
onder de duim dienen te houden (desnoods in een plat organisatie-model)
namens ons allen en dat die politici door de wind van de democratie of de
storm van een affaire van hun piramide kunnen worden geblazen?

Is het niet zo dat foute ambtenaren, hoe hoog ook, gewoon de bijstand in
moeten? Is het niet zo dat wij dissidente ambtenaren meer moeten steunen?

Als je hierop doorborduurt, snap ik misschien iets.

Henk Vreekamp, Utrecht