Netetiquette: dringend - geen attachments meer!

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Thu Feb 4 10:29:04 CET 1999

Nu heeft weer iemand een attachment gestuurd waar, in mijn geval, althans
twee mailprogramma's niets mee aan kunnen. Na vele minuten komt er 'invalid
response' op het scherm, het bericht wordt niet afgesloten en de mailbox
blijft verstopt. D66 is voor mij de enige mail-lijst waar iets te
enthousiaste lieden onhanteerbare attachments versturen. Naar ik begrijp
raakt de gastheer surfnet ook geirriteerd. Ook ik: tientallen minuten extra
telefoonkosten, een verstopte mailbox en geen debat met partijgenoten. HOUDT
OP MET DIE ATTACHMENTS !

Als deze schending van afspraken niet onmiddellijk stopt, zeg ik mijn
inschrijving op deze lijst stop - en de kans zit er in dat surfnet deze
lijst van haar machines schopt.

Dus 1. nooit meer een attachment versturen!
    2. Verhoef bij het ECN - volg a.u.b. het advies van Marc Fluks en zet
een beperkte toelating in de header die feitelijk alle attachments zal
weigeren.

Henk Vreekamp, Utrecht