de kwestie Doembo; Erik op oorlogspad

wolter ates wates at EURONET.NL
Sat Dec 25 00:55:00 CET 1999

Hallo,

Om te beginnen "Seasons greetings",
Verder,
Deze discussie maar met een half oog gevolgd, het onderstaande niet
geknipte stukje maakt me wakker.
Jawel, goedwillende amateurs kunnen de mooiste dingen bereiken en soms
nog helemaal per ongeluk ook.
Wat ik even wil zeggen, op deze lijst zijn we met fundamenteel
vernieuwende zaken bezig.
Hoe gebruik je de mogelijkheden van deze nieuwe technologie om tot een
afstemming over informatie, feiten, meningen, bedoelingen, wensen
(meer?) te komen, en een meerderheid van de participanten tevreden te houden?
Er wordt nu zelfs al geroepen waar is onze programma baas gebleven? De
vorm bevredigt dus, klaarblijkelijk, niet.
Dat betekent dat nietalleen over het onderwerp gepraat moet worden maar
ook over de manier waaop je tot een zinvolle discussie kunt komen.
Wegen daartoe wil en misschien  (zeker) kan ik niet geven. Maar een
discussie over de wil om per discussie (fragment?) een afscheiding te
maken zo als hier eerder gesuggereerd is er een.
Wat ik maar wil zeggen, totdat de methodologie er ligt, is een
voortdurende attentie voor de vorm van de discussie op z'n plaats.

Niet alleen "Seasons" maar ook vriendelijke groeten,
Wop ates