Bidden voor D66

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at NODE12AF7.A2000.NL
Fri Dec 24 11:39:22 CET 1999

 Bo Buma <stractic at euronet.nl> schreef,
>Nee dat is geen ironie, dan ben je het blijkbaar gewoon niet eens met het
>andere standpunt.

 Het een sluit het ander toch niet uit ? Je kan toch iets zeggen en daarbij
 een dusdanige stijl kiezen dat het voor de goede verstaander leuk wordt
 terwijl de -immer hogggeachte- opponenten vreselijk geplaagd worden met
 hun gedachtengoed ? En 'het geloof' leent zich voor zoiets nu eenmaal
 beter dan wat dan ook. Ik hield me trouwens nog in want het is tamelijk
 verleidelijk om een biddende Moslim op het toilet op zeer speciale wijze
 naar het Oosten te laten buigen...  :-)

 Maar centraal staat dat gelovigen dit soort reacties van de kant van onge-
 lovigen over zich afroepen als zij hun eigen instelling op hen projecteren.
 Zoiets is niet alleen buitengewoon irritant maar ook nog eens hondsbrutaal
 en komt derhalve buitengewoon raar over. Dan krijg je inderdaad reacties
 al zouden gelovigen niet helemaal goed bij hun hoofd zijn.

>Je hebt het bijna goedgemaakt met je verwijzing naar GroenLinks discussie,
>dat was inderdaad leuk om ook eens langs te lopen.
 (...)
>Trouwens.......................wat deed je daar : ( ?

 In het huis van de gehangene spreekt men niet van de strop...  :-)

 Marc Fluks