gelovigen

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Wed Dec 22 20:41:58 CET 1999

Goh, Wolter, ben je al zo oud dat je er al 2000 jaar last van hebt?
Overigens, ik kan me de tijd niet heugen dat ik in de kerk geweest ben
anders dan bij de begrafenis van een oud familielid of zo en van "smeken om
verdraagzaamheid" is al helemaal geen sprake. Ik stel slechts vast dat
ongelovigen gewoonlijk net zulke fundamentalisten zijn als degenen waar ze
zich aan ergeren. Het zal wel zo zijn als met Gereformeerden die Katholiek
worden, die slaan ook helemaal door naar de andere kant, of de
rookverslaafden die er eindelijk mee stoppen, die verketteren ook plotseling
de rokers. Navolgers van Paulus zullen we maar denken.
Joop Swarte