FW: Huurlingen

Kaj Leers fender at DDS.NL
Tue Dec 21 13:54:49 CET 1999

Hallo, eh - tsja, waar staat die C. in C. Houbraken eigenlijk voor?, en
Lijsters

>Overigens brengt dit me op een idee: we doen het gewoon allebei ! ;-)
>We betalen mee aan 'Europese eenheden' en we besteden training en advies uit
>aan Sandline International.
Hm. Is het misschien niet beter om daarvoor lui van bijvoorbeeld de SAS te
vragen? Als er een militaire eenheid is in de wereld die op dit vlak
anderen veel kan leren, dan is het het 22nd Regiment SAS in Hereford wel.

Vriendelijke groet,

Kaj Leers.

PS
Er worden trouwens vaker Ned. eenheden ingezet dan men wil toegeven. Vlak
voordat de NAVO overging tot het bombarderen van Servische stellingen rond
Sarajevo, waren het Nederlandse en Britse verkenningseenheden (beiden uit
de Marine-kampen) die de posities van de Serviers in detail doorgaven. En
dat terwijl er voor de inzet van zulke troepen geen mandaat was vanuit de VN.

PS II
De inzet van VN- of NAVO-troepen is af en toe trouwens dubbelzinnig. Zo is
men er nog steeds niet over uit of de granaat, die insloeg op de markt in
Sarajevo (en de laatste druppel was die de NAVO ertoe deed besluiten de
Serviers aan te vallen) wel een Servische granaat was. Er zijn mensen die
zeggen bewijzen te hebben gevonden dat het Moslim-troepen waren die de
bewuste granaat op hun eigen mensen hebben afgeschoten, om zeker te zijn
van NAVO-interventie.

Dit bericht is verzonden via de informele D66 discussielijst.