Helemaal waar

Max Kok m.r.kok at HCCNET.NL
Fri Dec 3 01:43:05 CET 1999

In antwoord op Kai Leers:

Volgens mij is de gemiddelde D66-er veel te gezagsgetrouw om te gaan plakken
(naast de officiële borden). Die belt eerder de politie dat er geplakt
wordt.

Verder vind ik niet het theoretisch gehalte van D66 een probleem
(integendeel), maar de verkoop, marketing van de ideeën. Het sneeuwt veel te
vaak onder.

Terwijl jij naar Paul de Leeuw zat te kijken las ik de buurtkrant. Daarin
stond iets over het opstarten van een BOM. Een D66 raadslid vertelde me ruim
een half jaar geleden dat dit een idee uit de D66 koker was en dat de
fractie er een inititatief voorstel over zou indienen. Dat is ook inderdaad
gebeurd maar bereikte de lokale media niet -bij mijn weten-. Wat lees ik nu
in die buurtkrant:
" Buurt Ontwikkelings Maatschappij.
De gemeente wil -naar amerikaans voorbeeld-
buurt-ontwikkelings-maatschappijen (BOM) opzetten.  In zo'n BOM gaan
wijkbewoners, gemeente en instellingen in de wijk samenwerken aan de
wijkvernieuwing. .... knip knip ...  De BOM is één van de meest in het oog
lopende plannen in de B & W nota "De Democratie van Alledag".

Lees jij daar iets in over D66 als Bron van het Idee ?
Theorie goed, uitwerking dus fout.

En dat in een wijk waar D66 als medecollege-partij heel veel kwaad bloed
gezet heeft vanwege de Zuidamerikaanse bulldozer taktiek waarmee men de wijk
bejegende.

MVG
Max Kok

PS.
Overigens wil ik Dik hier wel eens zien plakken... Die wordt onmidellijk
gelyncht vanwege zijn anti-spreidingsbeleid bij KPN.