DOEMBO PLATFORM 1999-3

Lodder Ing P.H. P.H.Lodder at ATO.DLO.NL
Wed Dec 1 09:49:29 CET 1999

Definieer:
Natuurlijke bandbreedte van de ecosfeer
Ecologisch regenereerbaar niveau

Emmissies kunnen nooit voor 99.6% uit CO2 bestaan, er ontstaat ook een hoop
water bij verbranding

Waarom zou men zich puur en alleen op de vermindering van CO2-uitstoot
moeten toeleggen, en niet op het vinden van alternatieve koolstofbronnen,
die deel uitmaken van de zgn. korte koolstofkringloop? M.a.w. meer aandacht
voor het gebruik van biomassa voor de produktie van energie. Terzijde,
hiermee bedoel ik uitdrukkelijk niet het kappen van bossen, maar het
gebruiken van "afvalmateriaal" dat vrijkomt voornamelijk bij de verwerking
van oogsten uit de landbouw.

Met vriendelijke groeten,

Pieter Lodder
Departement "Bioconversies"
Instituut voor AgroTechnologisch Onderzoek
Wageningen