Euthanasie

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Wed Aug 11 15:40:22 CEST 1999

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Dat het voorstel voor een nieuwe euthanasie-regeling in de zomer-vakantie
>  bekend wordt, zal wel geen toeval zijn.
>
>  Zeker als we naar de inhoud kijken.
 Vorig jaar maakte ik mee dat iemand in het Amsterdamse
>  VU-ziekenhuis werd aangezegd dat als hij weer problemen kreeg met z'n
>  suiker, hij zou worden euthanaseerd vanwege z'n leeftijd (hij was
>  -net als m'n vader die in het bed ernaast lag- 75 jaar).

Hier geloof ik dus absoluut geen moer van. Is het wel gebeurd, dan was
jij als getuige van het voorval in ieder geval moreel verplicht geweest
om aangifte te doen. Is het niet gebeurd, en daar ben ik vrijwel zeker
van, dan hoop ik dat dit glezen wordt door iemand van dat ziekenhuis en
dat je een aanklacht tegen smaad aan de broek krijgt!

Cathja