De ambtenaar

Kaj Leers fender at DDS.NL
Sun Aug 1 23:56:45 CEST 1999

At 04:43 PM 01-08-99 +0200, you wrote:
>Ruud van Veggel zegt:
>
>" Overigens ben ik niet tegen het wijzigen van de rechtspositie van
ambtenaren,
>mogen we dan ook even de betalingsachterstand (op zich geen excuus maar
wel een
>feit) inhalen??"
>

>Dat is nu precies wat ik bedoel met: ambtenaren gelijkstellen met het
>bedrijfsleven, dit geldt volgens mij zowel in betaling als in beoordeling!
>
>Kaj Leers:
>
>"Het gaat mijns inziens t.a.v. de Stille Macht niet om het qua inkomen
> [...]
Daar was ik (en de ambtenarij) al achter. En jij!?!?!
Het punt is, dat deze Stille Macht ACHTER DE COULISSEN WERKT. Snap dit dan
toch eens! (En zo bedoel ik het niet alleen tegen jou, maar zeer zeker ook
tegen de rest.) Het gaat hier niet om INKOMENS van deze ambtenaren, maar om
de MACHT die zij hebben! Al geef je deze ambtenaren 5x het huidige salaris
per maand, deze macht geven zij NIET op zolang deze MACHT genoeg eieren legt.

'We Run This Country' is het adagium van de ambtenaar in het hoger- en
middenkader (uitzonderingen daargelaten). Dat verander je niet d.m.v. een
salaris-gelijktrekking o.i.d.

Want: de ambtenaar is noch juridisch noch politiek aanspraakbaar. En DAT
moet veranderen!!!

Groet,

Kaj Leers.