VNG: plaats voor ten minste 5000 vluchtelingen

Inge Hagens inge at CISTRON.NL
Fri Apr 23 09:26:31 CEST 1999

> 23 april
> Vanmorgen op radio 1:
> In Nederlandse gemeenten is plaats voor tenminste 5000 vluchtelingen
> zegt de Vereneging van Nederlandse Gemeenten. De VNG heeft dit ook
> besproken met Cohen en begrijpt niet waarom de regering zegt met moeite
> 1000-2000 vluchtelingen te kunnen huisvesten.
> Dit is dus het tweede onderwerp inzake vluchtelingen waarover de
> regering LIEGT. Wil de fractie ASAP wakker worden?!!!

Misschien is liegen een verkeerd woord, misschien is de communicatie
niet optimaal tussen VNG en Cohen. Misschien roepen gemeenten wel
heel gemakkelijk dat ze vluchtelingen kunnen opnemen, maar blijkt als
puntje bij paaltje komt, dat dit helemaal niet lukt en dat er dus
toch maar de 1/3 geplaatst kan worden van wat ze roepen.

Ik weet het niet, het is makkelijk roepen vanaf de zijlijn...

Inge Hagens
D66 Cuijk