Polen begint heden luchtbrug

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Tue Apr 20 00:27:57 CEST 1999

Belgie, Duitsland, Frankrijk , Israel, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Turkije

19 april

Vandaag begint Polen een luchtbrug.

Laatste kosovaarvrije bolwerk in het rijke noorden van de EU, op GB en Luxemburg na
(Nederland) zegt vandaag toe ook vluchtelingen op te willen nemen. De UNHCR is door
het dolle heen van geluk, aldus Nova. Deze ingenomenheid verbaast mij enorm. Nooit
eerder heeft de UNHCR laten blijken dat ze wilde dat Nederland ook vluchtelingen
opneemt, toch Wim Kok? Op dezelfde Nova was te zien dat een vazal van Kok (een of
ander PvdA kamerlid) al druk bezig was met de cover-up. Misbruik makend van het
gevoelige karakter van mensen in nood zei hij schijnheilig: We moeten geen politieke
discussie krijgen over de ruggen van vluchtelingen.

Toch bedankt voor de woorden, regering. Laten we hopen dat ze ook worden uitgevoerd,
en wel deze week. Gezien de eerdere misdragingen van de regering vrees ik dat er nog
weken kan worden getreineerd. Want wat is nu de feitelijke actie van de regering? Ze
sturen een stelletje oerhollandse zeveraars naar Skopje, om eens te gaan verkennen.
Meer is er niet besloten.

Mensen blijf waakzaam!!

Met vriendelijke groeten en toch wel een beetje hoopvol, Vincent Nijhof