oproep aan fractie

Jan Van Reusel Jan.VanReusel at PING.BE
Sat Apr 17 21:28:09 CEST 1999

antwoord van robert jan aan hein

<<<<Nee, dat is geen strikvraag, maar een te ver doorgevoerde redenatie;
de Albanezen behoren met de Grieken tot de oudste Balkanvolkeren. Dat geeft ze daar rechten;>>>>

dat vind ik een vrij "nationalistische" opvatting over volken en rechten. het staat mijns inziens (te) dicht bij de "bloed- en bodemtheorie" wat je hier schrijft.
mensen mogen "keuzen maken" en hoeven niet te "buigen of te barsten" voor een andere taal, godsdienst, kultuur..... en mensen moeten "de ruimte" opbrengen voor keuzen van anderen.

<<<<niet in Noord-Holland of zuid-limburg.>>>>

ik wil hier niet vervelend over doen, robert jan, maar waarom schrijf jij noord-holland met hoofdletters en Zuid-Limburg met kleine lettertjes?
heb je misschien een bepaalde mening over "de appendix van nederland" die je op die manier -bewust of onbewust- naar buiten brengt?
en dat in een emailtje waar je over kosovo, "oude volkeren" en hun rechten schrijft. en over de 80-jarige oorlog (en de generaliteitslanden!). daar moet je erg mee oppassen, Robert Jan!!!
(sorry, grapje, ik kon het niet laten)

<<<<Na 100 generaties ligt dat misschien wat anders, maar daar hoeven wij niet over te oordelen; er zijn gelukkik weinig spanjaarden meer die ons de 80-jarige oorlog aanrekenen.>>>>

100 generaties, dat zijn zo'n 2 ` 3000 jaren. het zal dus nog minstens zo'n 1700 jaar duren voordat zuid limburg zich een (h)echt onderdeel van het koninkrijk der nederlanden kan noemen? ik ben dan wel geen spanjaard, maar heb wel een uitgesproken mening over de 80-jarige oorlog.

jan van reusel
maasmechelen
vh in de spaanse nederlanden