Exit paars? Of: Super-Samaritanen helpen Milo?

henk vreekamp w.j.vreekampdouwes at POBOX.RUU.NL
Wed Apr 14 08:44:19 CEST 1999

Beste Vincent Zonder Achternaam,

Ik vind je hartekreet nogal alarmerend. Als je even nadenkt, zul je beseffen
dat de meeste andere politieke partijen het in wezen gewoon eens zijn met de
VVD maar dat wegens eventuele beroering bij de achterban niet openlijk
durven zeggen. Hun zwijgen duidt op een komende omslag.

Verder mag je je de vraag stellen of het slepen met verjaagde mensen wel
gewenst is. Ik begrijp dat vele Kosovaren gewoon zo snel mogelijk terug
willen. Dat lijkt me ook strategisch niet gek, want anders maakt het Westen
iets af wat Milo begon: uitdrijving, volksverhuizing.

Ik ben geroerd door je houding als Westerse Super Samaritaan (WSS) - jaja,
het Christendom is toch maar even weer Superieur! Of zoek je net als bijv.
PvdA-Adelmund gewoon nieuwe werknemers die, gezien de vergrijzing, via
demografisch beleid jouw sociale premies zullen betalen? Op langere termijn
kunnen andere oplossingen beter zijn. Over verborgen agenda's gesproken!
Exit Vincentius Anonymus?

Uit de beelden van verbrande huizen - vaak heel aardige huizen - blijkt dat
de etnische Albanezen zich goed konden redden. Ik zou het een culturele
minachting vinden als we ze hier in tenten en betonnen getto's laten
stoppen door kerkelijke dwepers, voormalige extremisten en op omzet azende
middenstanders.

Zo, even een ferm links-liberaal geluid richting asielprofiteurs en
culturele betweters, vermomd als mensenredders. Ik kies liever voor acties
op maat, elke situatie is anders. Humanitair automatisme zegt meer over
onszelf dan dat het verjaagden helpt.

Henk Vreekamp, Utrecht