Burgers

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Mon Apr 12 11:34:18 CEST 1999

Dat burgers spreekrecht krijgen in de gemeenteraadsvergadering is mooi maar
wanneer zij ook moties en amendementen mogen indienen is er toch eigenlijk
geen sprake meer van een representatieve democratie. Ik heb nooit begrepen
dat D66 daar nou vanaf wil.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat de huidige gang van zaken, burgers
die wat mogen zeggen, niet werkt. Er wordt niet naar hen geluisterd, de
gemeenteraadsleden kijken wat verveeld in hun papieren en het besluit staat
reeeds sinds de commissievergadering vast. Het lijkt mij veel belangrijkers
burgers in de commissievergaderingen hun zegje te laten doen. Het gezelschap
is kleiner en dat geeft de burger oook de mogelijkheid de gemeenteraadsleden
verantwoordelijk te houden voor hun opstelling in de voltallige
gemeenteraadsvergadering.
Joop Swarte