TWEEWEG LUCHTBRUG KOSOVO NU!!!

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Thu Apr 8 20:54:07 CEST 1999

Beste mensen,

Waarom grijpt de Nederlander alles aan om maar geen vluchtelingen te hoeven
opnemen?

1. Het gaat nu beter in de kampen. Ja van ultra-inhumane omstandigheden naar
super-inhumane omstandigheden.

2. We moeten Servie niet helpen met genocide. Ja en dat spelletje moeten we met
mensenlevens spelen. Ik noem dat een menselijk schild.

3. Ze willen niet weg. Nee natuurlijk willen ze het liefst naar huis. Maar om dat
te interpreteren als, dat ze tot dat kan lekker buiten willen slapen onder een
Nederlands beertje is oneindig naief. Onbegrijpelijk he, dat de mensen vandaag bij
de Noorse en Duitse bussen stonden te dringen om weg te komen?

Verder is de overspoeling met vluchtelingen van de omringende landen uiterst
explosief. Dat het nog niet uit de hand is gelopen, is uitsluitend te danken aan
een onbegrijpelijk hoge verdraagzaamheid van de vluchtelingen. Overigens is het
net over de grens zitten geen garantie voor veiligheid. En als er een tweede
stroom vluchtelingen op gang komt, kan de hele boel weer vastlopen, met alle
verlies van mensenlevens van dien.

Mensen die vluchtelingen die dat willen, de komst naar Nederland ontzeggen, spelen
met mensenlevens. Het lijkt nu even goed te gaan. Maar voor als het mis gaat heeft
de tolerante Nederlander  ook een woord: "Ik ben verbijsterd". Nou ik niet. En ik
houd iedereen die vluchtelingen buiten Nederland houdt, verantwoordelijk voor als
de huidige vluchtelingen nog iets overkomt.

Overigens Nederlandse regering bedankt. 4000 mensen adopteren. Weerzinwekkend!

Mijn dank gaat uit naar de regeringen en bewoners van Turkije, Duitsland,
Noorwegen en alle landen die ik hier vergeet. Deze landen doen wat nodig is. Hulp
daar voor de acute nood en hen die niet weg willen, en hulp bij zichzelf in het
land (al dan niet tijdelijk, dat doet even niet ter zake) om verdere rampen te
voorkomen.

Met vriendelijke groeten, Vincent