Open ledenvraag aan mijn volksvertegenwoordigers in TK II

vincent vincentn at XS4ALL.NL
Thu Apr 8 01:18:40 CEST 1999

Zeer geacht fractielid,

Het zal u niet ontgaan zijn dat er zich in en om Kosovo een humanitaire
ramp voltrekt, met dagelijks slachtoffers. Deze mensen sterven niet door
kogels maar doordat er te veel mensen opeen worden gepakt in te kleine
landen. Vandaag bleek dat de hoeveelheid vluchtelingen te vergelijken is
met een toestroom van 2.000.000  mensen naar Nederland. Het is
overduidelijk dat zonder verlichting van deze druk door andere landen,
het risico op op problemen enorm is.

Graag ontvang ik morgen (8 april) een toelichting op het D66 standpunt
inzake verlichting van de vluchtelingen-druk op de omringende landen van
Kosovo. Daarbij ook de actiepunten die D66 voor de komende dagen
voorstelt.

De termijn is zo kort, omdat in deze zaak ieder uur vertraging,
duizenden levens kan schelen. (Zie de terugdrijving van wachtende
Kosovaren aan de verkeerde kant van de grens).

Mocht het standpunt nog steeds bestaan uit "we moeten er over praten" en
"we moeten wachten op Europa" (30 maart) dan hoor ik dat morgen ook
graag.

U kunt na overleg uw gezamenlijke bijdrage in enkelvoud opsturen naar
d66 at NIC.SURFNET.NL
Op die discussielijst blijken nogal wat anderen ook geinteresseerd in uw
standpunt.

Hoogachtend, Vincent Nijhof

--
Vincent Nijhof